Feb 22, 2010

.::Lega::.

Lega rasanya bila Cak dah sembuh..~cian dia masa pegi vet..kn cucuk peha kanan masuk air sbb doktor kata dia muntah banyak kali..~menggigil tangan saya masa pegang dia..sib baek dia dok diam jer tapi sore dia mintak simpati~mesti la skit kan?? kalau kita kena cucuk pun sakit...ini kan pulok kucin...pas abis masuk air doktor cucuk plak belah kiri masuk ubat pulok....sayu jer saya rasa..saya yang takut..saya yang menggigil..saya pujuk dia cakap kejap jer...gosok2 kpala dia..suruh dia diam...doktor bagi pil suh dia makan..sehari dua kali..macam mana nak bagi ni...arghhhh!!~masalah tul..mana pnah saya bg kucin makan obat..saya sendiri pom susah nak makan obat..camner la plak kucin...balik jer umah dia terus lepak..dia tak nak dipegang..tak nak diriba..agaknya peha dia masih rasa sakit kot bekas kena cucuk..

sepanjang malam dia tdo jer kat atas iron board tu...muka pun sedey jer..maklumlah org tgh sakit...sayu tengok dia...rasa cam nak nangis jer...yer la..sebelum ni dia aktif..berlari sana..lompat sini..bila dah camni..baring jer..makan tak nak..minum tak nak...sapa yg tak susah ht...tapi yang bagusnya bila dia nk muntah dia masuk dalam sangkar dia n muntah dalam pasir dia...tak macam waktu siang men belasah jer muntah kat lantai...waktu saya nak tdo pun dia still tdo...tapi dia tdo dkt saya..xder la tdo kat iron board lagi...sampai la ke pagi dia tdo jer...bila saya bangun baru dia bangun..

pagi tu pulak bermula la episod cak kena makan ubat..susoh payoh saya bg dia makan...susoh jugok sbb bila bukak mulut dia..dia tutup balik..beberapa kali percubaan gagal...tapi akhirnya berjaya...yahooooo!!!~lepas 4 kali makan ubat..saya tgk dia dah segar bugar..dah jadi macam yang asal..dah kedengaran sore dia tu...sudah aktif balik..men bola kertas dia...lompat sana sini...lega yang amat saya rasa...xder lagi susah hati....apa la sangat dengan RM55 jika nak dibandingkan dengan kelegaan...
(ni masa lepas balik dr vet..tempat gosok baju tu la jd katil dia skang)
CAK yang tak sihat...huhuhu..~!

No comments: