Jan 19, 2010

.::Tahukah Kalian::.


pagi ni saya bersiap awal tuk ke opis..huhuhu..so bila dah siap awal, awal la saya siap.hahaha!!~~
tapi sebelum berangkat ke opis..ada ruang menunggu..(tapi yg ni xperlu amik no dulu..)..jadi dengan
penuh kerajinan saya membaca sesuatu~~!!

.::Kesilapan Kerap Wanita Tentang aurat::.
Kesalahan Pertama  
Aurat itu adalah memakai tudung sahaja.
saya xpnah fikir begitu

Kesalahan kedua 
Bertudung, tetapi berkemeja-T lengan pendek
saya xbuat ni sbb sy malu org tgk lengan saya

 Kesalahan Ketiga    
Bertudung, tetapi baju kebarungnya terbelah kainnya
 saya xsuka pakai kain belah

Kesalahan Keempat
 Bertudung, tapi bajunya sendat, sempit dan nipis lalu memaparkan bentuk2 kawasan2 mudah 'menggoda' berdosakan saya sbb sy kadang2 buat juga

Kesalahan Kelima  
Bertudung, tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan hujung rambutnya
 siti nurhaliza buat camtu..hehehe

Kesalahan Keenam
Bertudung, tetapi hanya memakainya di pejabat sahaja. Tidak di sekitar rumah,  pasaraya dan sebagainya mana2
saya p mesti pakai kecuali saya kat umah..huhu

Kesalahan Ketujuh 
Bertudung, tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, makan terdedahla bahagian dada daripada bertutup saya lah itu

Kesalahan Kelapan 
Bertudung, tetapi tudungnya amat nipis sehingga boleh dilihat sanggul, leher, tengkuk dan dadanya.
 kadang2 saya la itu

Sebahagian wanita menyangka bahawa tutup aurat itu adalah tutup rambut sahaja. Ini tidak tepat sama sekali. Asasnya adalah daripada firman Allah SWT yang bermaksud :

             "...Hendaknya mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan JANGANLAH 
                  KAMU  MENDEDAHKAN AURAT DAN PERHIASAN KAMU KECUALI APA
                  YANG TERZAHIR...." (An-Nur:31)

saya tahu kadang2 saya tergolong dalam golongan itu...knapa saya jahat yer...saya tahu itu salah tapi knapa saya buat jugak...jahilnya saya!!!~~~

                        "Ya Allah Ya Tuhanku..Bimbinglah Aku ke JalanMU"

saya sedey bila masih buat benda xbaik..masih lalai..seyes saya cakap nih~~!! kamu xsedey ke kalau kamu jahat???~~~kadang2 saya malu bila saya tahu itu xboleh dan xbaik tapi saya buat jugak~~~!!hehehehe..teroknya saya ini~~~!!


5 comments:

yeOp's said...

ish3.. trok2..

irakayra said...

ko kutuk aku la ni..bukan sumer kat situ aku buat...sikit2 jer......hak3 (sambil menyedapkan hati)

yeOp's said...

sikit2 lame2 jadik bukit~ jeng3~

saya said...

saya pun teruk jugek.. benda2 tu pun saya buat.. teringin nak jadi baek.. dan solehah ~ =(

irakayra said...

aku dah makin tinggalkan benda tu...hehehe..bukannya makin jadi bukit..lalalala~~